Krčmář se zastal učitelů – Rozkrádání zemědělky exředitel odmítá

Uveřejněno

ROŽNOV p. R. – Zemědělskou a přírodovědnou školu v Rožnově zmítá poslední dobou jeden skandál za druhým. Na podzim byl na tamním internátu zjištěn výskyt štěnic, nyní ve velkém odchází kantoři. Týdeník Jalovec u této příležitosti položil několik otázek emeritnímu řediteli Jaroslavu Krčmářovi, který zmíněné instituci šéfoval od 15. 11. 1993 do 31. 8. 2017. Jeho názory uvádíme v plném znění:

„Nejdříve ke štěnicím – jejich život je vázán na přítomnost člověka bez ohledu na jakékoli hygienické a další podmínky. Jednoduše řečeno, mohou se vyskytnout všude tam, kde spí lidé.

Hlavním a zásadním problémem uplynulého půlroku je však atmosféra, kterou vytváří současné vedení školy. To ve svém důsledku vyústilo ve výpovědi 6 učitelů, kteří již nebyli ochotni toto snášet. Další 2 učitelky kvůli novému řediteli skončily již v průběhu léta. Dá se říci, že všichni patřili k pracovitým a zodpovědným učitelům, o které se dalo opřít. Byli to prostě tahouni. Odchází jedni z nejkvalitnějších učitelů.“

Můžete být konkrétnější?

„Bohužel učitelé byli psychicky vyčerpáni z atmosféry, která na škole nastala. A za klima ve škole zodpovídá vedení školy s ředitelem v čele. Výpovědi se v mnoha médiích dávají do souvislosti s nesrovnalostmi v dokumentaci k evidenci majetku a špatnými výsledky u maturit v uplynulém školním roce. Tyto důvody však nemají s výpověďmi žádnou souvislost. Problém v evidenci majetku nesouvisí ani s výukou, ani žáky, ani rodiči, ani učiteli. To vše by mělo vést k zamyšlení nad skutečnými důvody. Snad celou věc vysvětlím, když si dovolím ocitovat z e-mailu jedné z odcházejících učitelek Ing. Jolany Juřicové: Hlavní důvod, proč odcházím, je lidskost, dobrá vůle a týmová práce, kterou za současného vedení absolutně postrádám. Takové klima školy mi nevyhovuje. A i když odcházím, škole přeji co nejvíce nových studentů a aby nadále fungovala dobře i s novými učiteli, kteří nás nahradí. Snažím se necítit k nikomu zášť, každý jednáme, jak nejlépe dovedeme a každý chybujeme. My odcházíme, to je fakt, se kterým jsme smířeni. Nechci ale odejít jako zlodějka a neschopná učitelka, stejně tak moji kolegové. Kvalitně jsme učili spoustu let a je za námi kus poctivé práce, na niž můžeme být hrdí.

Současný ředitel Jaroslav Mandula tvrdí, že v létě po vás odmítl převzít hmotnou odpovědnost za školu kvůli údajným nesrovnalostem v majetku. Následná kontrola prý pak našla pochybení za 3 mil. Kč korun. Překvapilo vás to?

„Překvapilo. Při dřívějších inventurách nebylo poukázáno na žádné nesrovnalosti. V dokumentaci k majetku a jeho vyřazování ale bohužel nebylo vše tak, jak mělo být, což se zjistilo až dodatečně. Nefunkční a zastaralý majetek, který se vyřazoval, nebyl zodpovědným pracovníkem papírově odepsán a to se projevilo při předávání funkce ředitele. Ke zmíněným nesrovnalostem bych chtěl dodat, že výše 3 mil. Kč je uvedená v pořizovací ceně. Zůstatková hodnota téměř veškerého uvedeného majetku je nulová. Často se kvůli úsporám části tohoto majetku využívaly jako náhradní díly a vyřazovala se jen torza. Jeden příklad za všechny: z nefunkčních a zastaralých počítačů se použily harddisky, případně další části, vylepšily se ostatní počítače a například ze tří se složil jeden. Podobně se to dělo se zemědělskou technikou. Takže, když to shrnu, nevznikla žádná škoda, nic se nerozkradlo.“

Je něco, co byste chtěl pedagogům, co školu opustili, vzkázat?

„Odešly pedagogické osobnosti, které nebude tak lehké nahradit. Ale plně chápu jejich nelehké rozhodnutí a přeji jim, aby v nových profesích byly jejich schopnosti plně oceněny. Bohužel se mluví o tom, že se svým odchodem nezachovali férově vůči studentům. Jelikož všechny odcházející dobře znám dovoluji si tvrdit, že jejich rozhodnutí nebylo jednoduché a nebylo jim to lhostejné, ale psychicky nebyli schopni tento stav dále akceptovat. Půl svého dosavadního života jsem zasvětil zemědělské škole a situace v ní mi nikdy nebyla a není lhostejná a je, podle mého názoru, velmi vážná. Přesto doufám, že se všechny problémy překlenou a škola bude úspěšně prosperovat.“  Za rozhovor poděkoval Pavel Románek

55 Komentářů

  1. zemědělka je jen střípek velkého celostátního průseru says:

    a tím je nejen katastrofální stav školství.Ta nesvéprávnost ČR,která vyplývá z mocenských zájmů především Německa,zasahuje každou,společensky důležitou oblast.Školství nevyjímaje.Mohli bychom tak probrat všechny vládní rezorty a personální složení Parlamentu.Regulace,z ní plynoucí nesmyslná zavírací doba v obchodech,protikuřácký zákon,souhlas s EET,nejnovější výplody nového Parláče,Nic se nezměnilo.Jen stranické fangle.

  2. Jana G. says:

    Zemědělka se budovala 120 let, k jejímu odstřelu stačil půlrok. Tomu bych nikdy nevěřila.

    • co dnes řeší pražská,multikulti proarabská,eurohujerská kavárenská,povalečská sešlost?Inu,jak dosadit na Hrad své vítačské božstvo,Drahoše.Škoda,že TV Prima tu debatu Zeman – Drahoš neopakuje.Drahoš se svými fans dostali od Zemana lekci.Jen vzpomeňte,kdo organizoval proarabské demošky,kdo těm neziskovkám posílal prachy,aby v Praze organizovali vítačské,multikulti akce.Sobotka a jeho socanští paraziti ve vládě,včele s Marxovou.Co se řešilo?Zda arabky budou ve škole namandrčené do hidžábu.Multikulturalismus,to bylo ústřední probruselské téma,které se školstvím táhlo,jak červená nit.Samozřejmě,ruku v ruce i inkluze,což znamená,že nepřízpusobiví a mentálně postižení se zmixují s dětmi bez těchto pro vzdělávání,hendikepů.O tu dětskou,normální majoritu,která má v budoucnu plnit státní kasu,nikdo ani nezakopl.Zeman to řekl jasně a veřejně.Inkluze je nesmysl,který bere postiženým radost z úspěchu,neboť ten mentál mezi zdravými,bystrými dětmi,nikdy nezažije a řádné vzdělávání běžných dětí brzdí..
      Školství je svou prestiží na dně.Kdysi byli největšími autoritami v obci starosta,farář a učitel.Dnes? Starosta je neschopný,farář řeší majetky a učitel,ten řeší,jak a kde stávkovat,aby za tu předvedenou bídu,měl víc nafutrováno.Kdo tím trpí nejvíc,je zřejmé,děti,budoucnost národa,státu.
      Aby toho nebylo málo,tak se cpe na Hrad pan Drahoš,probruselská,havloidní,multikulti loutka.

  3. ŘEŠÍTE JEDNU ZPACKANOU ŠKOLU? says:

    Žel,naše,kdysi vynikající,mezinárodně vysoce hodnocené školství,díky politickým turbulencím,upadlo do těžkého kolapsu.
    Kantoři dnes jen řvou,že mají málo,že až dostanou 150% průměrného platu,což dělá cca 40 000/měsíčně(i o prázdninách,svátcích,ředitelských volnech,atd.),až pak budou kvalitně naše děti učit.
    Obávám se,že dnešním kantorům můžete dát i sto tisíc a stejně se nic nezmění.Ne,že bych kantorům slušné peníze nepřál,ale jen si vzpomeňme,jak kdysi kantoři „makali“,tedy,věnovali se dětem.Mimoškolní aktivity,které kantoři dobrovolně povinně vykonávali,ať se už jednalo o organizaci sportování dětí,zájmové aktivity,kulturní,např.divadelní,technické kroužky,atd. Dnes,kantor spolyká oběd a frčí ze školy autem domů,padla.
    Že by kantoři byli úplní chudáci,to si fakt nemyslím.Stačí se podívat na autopark u škol.
    Být kantorem,bylo posláním,dnes jde spíše o to,mít své od státu jisté a dělat bokem a pokud možno co nejvíc.Na děti se prostě kašle.V Parlamentu i ve škole.
    Tragédie našeho školství spočívá mimo jiné i v opisování bruselského multikulturalismu,v nevýchově k vlastenectví,které by mělo žáky a studenty vést k tomu,aby vzděláním prospěli nejen sobě a své budoucí rodině,ale také své vlasti.
    Česko se zmítá v nebezpečném sevření německo-francouzských představ,jak by takové marginální státečky měly vypadat,nejen politicky,ale i společensky.Mnozí nevnímají,že se ztrátou suverenity,ztrácíme i to,co jsme měli kdysi na světové úrovni,což byl nejen průmysl,ale i školství.
    Dnes jsme montovnou,nejen ve fabrikách,ale i v budovách,o kterých se s úctou studenti vyjadřovali,že je to jejich alma máter
    Kantoři,ruku na srdce.Jste to především vy,kdo nechal naše školství až tak upadnout,není to jen socanka Valachová.

  4. Bývalý student says:

    škola se bude dávat dohromady roky. Ze strany pana Manduly to byla červená karta pro školu.

    http://www.jalovec.cz/bednarik-problemy-narustaly-a-komunikace-s-vedenim-selhavala/

  5. Pavlína Turoňová says:

    Jsem bývalou studentkou zemědělky a nepřestávám se divit. Za mých dob byla škola na vysoké úrovni a není tomu tak dávno. Při nástupu na školu jsem si připadala jako doma.Skvělá atmosféra, kvalitní učitelé ..teď se to,ale už říct nedá. Učitelé,kteří dělali školu školou,tak odcházejí, úroveň a dobre jméno se blíží bodu mrazu a je mi to líto. Nevím, koho byl pan nový ředitel kamarád, ale tohle kamarádství určitě neprospělo škole.

  6. škoda says:

    škola měla historii. Teď budou rodiče na vážkách, zdali dát dítě tam, kde se „něco děje“. Rodiče chtějí mít klid. A ne se strachovat, co bude příští rok.

  7. pavel says:

    Za ředitelovani pana Krčmaře a učitele Bednaříka , to byla dobra škola. Škoda že tak dopadla.

  8. Nějak se to školství v Rožnově rozpadá. Asi chybí silná a odborná ruka jak ve městě, tak v kraji,

  9. Realita says:

    Pan Mandula vyhrál konkurz a je tam pánem. Le logické, že si hledá loajální kolektiv. A to všemi, i podpásovými, způsoby. Bohužel s tím nikdo nic nenadělá.

    • škola,dá li se to tak vůbec nazvat says:

      tak tam bych svoje děcko nedal ani náhodou

    • Moje verze reality says:

      Loajální kolektiv tam byl a vždy bude. Způsoby byli doopravdy podpásové jak píšete ale logické to opravdu není. Škola, která byla na vzestupu teď směřuje jiným směrem a to jen díky hlouposti pana ředitele Manduli. Přijímá sbor, který není kvalifikovaný či zdravě loajální. Jen takový, který si dokáže podrobit.

      • A co paní Kubečková ?

        • jojo, Mefisto se zde uvelebil. Kardinál Richelieu v sukních na této škole kvete jako ta nejkrásnější růžička. Až na ty trny, na ty trny… Ani bych se nedivila, kdyby měla podíl na čistkách a rozvracení sboru. Ale třeba se pletu.

  10. Krčmář má recht,kdo by kradl štěnice says:

    nevím,dát děcka na zemědělku,aby otročily na Bureše?Nikdy.

Napsat komentář k Moje verze reality Zrušit

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>